Kortingscodes

Kortingscodes

Kortingcodes beginnen steeds meer een begrip te worden in de wereld van het online shoppen. Een kortingscode is simpelweg gewoon een code waarmee een product voordeliger gekocht kan worden. Na invoering van een dergelijke actiecode kan men bijvoorbeeld een product voordeliger of zonder verzendkosten aanschaffen. Een dergelijke code kan gezien worden als een online waardebon. De korting wordt vaak uitgedrukt in een geldbedrag of kortingspercentage.

Hoe komt u aan een kortingscode?

Kortingscode kunnen gekocht worden in de vorm van een waardebon, worden gewonnen middels het spelen van enquêtes of worden gevonden op het internet. Er zijn inmiddels diverse kortingscode websites waarop u op zoekterm kunt zoeken naar, op dat moment, een actieve kortingscode. Bezoek bijvoorbeeld besteljekorting.nl voor een actieve kortingscode. Deze kortingscode kan vervolgens worden ingevoerd op de desbetreffende website.

Toepassing van kortingscodes

In landen als Amerika en de Verenigde Staten wordt het gebruik van actiecodes al langer gedoogd. Hier zijn door de jaren heen de Nederlandse en ook Belgische consument zich van bewust geworden. Dit met dank aan de websites die in grote getallen kortingscodes online plaatsen en het actiever promoten van deze codes door webshops. Dit alles wordt verklaard middels de sterke toename in zoekopdrachten via zoekmachines als Google naar het gebruik van deze codes.

Doel van deze codes

Het gebruik van actiecodes brengt doorgaans een voordeel met zich mee waar in eerste instantie alleen de consument iets aan heeft. Het gebruik van deze codes heeft echter een achterliggende gedachte voor webshops. Zo zorgt het gebruik van codes voor extra exposure op de website en kan het dienen als middel om omzetmatig stappen te maken. Bovendien kan middels de inzet van codes door bedrijven worden gemeten welke effecten on- en offline campagnes met zich meebrengen. Tot slot zorgt het bieden van codes waardoor de consument met korting kan shoppen natuurlijk ook voor (positieve) naamsbekendheid onder de doelgroep en verkoop van een bepaald product dat wellicht uit de voorraad gaat.

Terug naar overzicht